Ця
книжка допоможе зрозуміти, завдяки чому Toyota досягла успіху, і окреслить
практичні ідеї, які ви можете використати, вдосконалюючи власний підхід до
бізнесу.
Гері
Конвіс, управління Toyota
Книжку
Джефрі К. Лайкера перекладено 27 мовами. У світі продано понад 650 тис.
примірників. «Філософія Toyota. 14 принципів роботи злагодженої команди» —
книжка року за версією Інституту інженерів промисловості та Слоанівського
центру досліджень промисловості.
ТЕМАТИКА.Менеджмент,
бізнес, великий бізнес, робота в команді, лідерство
ПРО
КНИЖКУ.Сьогодні Toyota є компанією, яка робить найякісніші автомобілі світу з
найменшою кількістю дефектів і витрат. Легендарна корпорація безперервно
вдосконалює свою структуру за рахунок використання значно меншої кількості
людино-годин, інвентаризації та виробничих площ, ніж її конкуренти.
Книжка
Джефрі К. Лайкера вперше розкриває для широкої аудиторії 14 принципів
менеджменту та бізнес-філософії компанії, яка має репутацію найуспішнішого
виробника у світі.
ДЛЯ
КОГО КНИЖКА.Для керівників та підприємців, які хочуть вдосконалити структуру
своєї організації та налагодити командну роботу. А також для тих, кому цікаво
як «побудована» внутрішня кухня компанії Toyota — світового лідера і взірця для
інших великих корпорацій.
ЧОМУ
ЦЯ КНИЖКА.Це ґрунтовна книжка, заснована на досвіді спостережень та аналізу
діяльності компанії Toyota автором упродовж 20 років. Принципи Toyota —
універсальні. Вони можуть використовуватися в будь-якій галузі для формування
досконалої організаційної структури. Так, і у вашому бізнесі також. Ця книжка
надихає на великі звершення.
ПРО
АВТОРА.Джефрі К. Лайкер — професор промислового й операційного інжинірінгу
Мічиганського університету і президент Liker Lean Advisors. Його компанія — це
мережа практиків, які вчать застосовувати принципи Toyota. Лайкер автор ще 7
бестселерів про менеджмент Toyota і лауреат 13 премій Шінго за свої книжки та
статті.
ЦИТАТИ
Про
повторювані процеси
Переконання,
що задля високої продуктивності організація повинна відмовитися від
механістичних бюрократичних інструкцій і запровадити органічну систему
управління, яка надасть ширші повноваження працівникам, дуже зашкодила багатьом
організаціям у 1980-х та 1990-х. Філософія «Тойоти» засвідчила: аби з року в
рік залишатися конкурентоспроможними лідерами своєї індустрії, потрібно мати
життєздатні стандарти, які залучають працівників і розширюють їхні повноваження.
Саме завдяки повторюваним процесам компанія зможе постійно вдосконалюватися.
Про
кадри
Майбутніх
лідерів треба плекати з власних кадрів. Інакше розвиток у довготривалій
перспективі неможливий. Навіть коли «Тойоті» доводилося наймати керівників
ззовні, то це були менеджери вищого рівня середньої ланки. Результати таких
кроків, як правило, неоднозначні, але культура «Тойоти» така сильна, а в
середині компанії майже всі керівники «прошиті» ДНК «Тойоти», що будь-кому, хто
приходить з іншої компанії, доводиться або опанувати Філософію «Тойоти», або
піти.
Про
ощадливість
Ощадливість
— це не відтворення інструментів «Тойоти» в конкретному виробничому процесі.
Ощадливість — це розробка принципів, які підходять вашій організації, та їх
дотримання з метою створення цінності для ваших споживачів і суспільства
загалом. За цим, звісна річ, іде конкурентоздатність і прибутковість. Принципи
«Тойоти» — чудовий початок для компанії, і сама «Тойота» використовує їх не
лише на своїх складальних лініях. Наприклад, у наступному розділі я розповім
про вузькоспеціалізовані сервісні організації, які користуються цими принципами
під час розробки продуктів на замовлення «Тойоти».
Про
чинники зовнішнього середовища
На
жаль, є чинники, які можуть завадити розвивати ощадливість і навчання в
компанії і перебувають за межами контролю керівників. Один із них — це ринок,
на якому бувають спади, або ж окремі ринки для конкретних продуктів, які
виробляє компанія. Інші чинники — війни, радикально нові технології, зміна
політики уряду і т. д. Як видно з історії «Тойоти», компанії вдалося пережити
різноманітні економічні й політичні ситуації. Міцна культура й філософія
допомагають їй у цьому.
Про
те, як досягти успіху
Розуміння
успіху «Тойоти» та її систем покращення якості не означає, що ви зможете одразу
змінити свою компанію, яка має іншу культуру й працює в інших умовах. Але
«Тойота» може стати джерелом натхнення й прикладом того, наскільки важливо мати
прихильність і сприяння на рівні керівництва й систему цінностей, що виходить
далеко за межі миттєвих прибутків. «Тойота» — зразок того, як правильне
поєднання філософії, процесів, людей і вміння вирішувати проблеми може створити
компанію, що навчається. Я вірю: щоб досягти успіху в довготривалій
перспективі, виробничим і сервісним компаніям слід бути компаніями, що
навчаються.
Немає коментарів:
Дописати коментар